Efectul de bumerang al votului emoţional

Prins la mijloc între generaţia facebook, cetăţenii care nu acordă atât de multă importanţă internetului şi interesele politice, preşedintele ales, Klaus Iohannis, simte pentru prima dată efectul de bumerang al votului emoţional. Cu trei săptămâni înainte de instalarea la Cotroceni, Iohannis este nevoit să îşi adapteze sau să îşi schimbe deciziile în funcţie de atenţionările sau chiar protestele pe care deja i le transmit votanţii din mediul virtual.

Nu cred că este cineva în măsură să spună acum dacă aşa trebuie să facă un preşedinte sau nu, pentru că este pentru prima dată când câştigătorul alegerilor prezidenţiale îşi datorează victoria prietenilor de pe facebook. Este şi unul dintre motivele pentru care trebuie să ţinem cont de această generaţie. Se pune totuşi întrebarea cum îi va asculta noul preşedinte pe cetăţenii care nu l-au votat, ba chiar l-au criticat pe aceleaşi reţele de socializare şi cum îi va reprezenta prin deciziile luate…

Dacă acceptăm că onestitatea şi rapiditatea în a recunoaşte greşelile politice reprezintă primul pas spre reformare, putem să afirmăm că PSD şi-a anunţat deja principalele cauze ale eşecului : comunismul, corupţia şi baronii. Evenimentele care se întâmplă acum în partid marchează doar începutul unui amplu proces de curăţenie internă. În acest context, pentru un echilibru necesar, se conturează tot mai mult concluzia că noi am înţeles într-o măsură mai mare de ce am pierdut, decât echipa lui Iohannis de ce a câştigat. Vom vedea în perioada următoare cu ce consecinţe.

Share:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on StumbleUponShare on Tumblr