Cum s-au tocat 6 miliarde la Zilele Ploieştiului ? (III)

Ce înseamnă sponsorizări secrete …

O parte din sponsorizările pentru “Zilele Ploieştiului” sunt şi ele secrete, cu toate că, prin specificul său, sponsorizarea este un fapt care ar trebui să devină cunoscut, din motive de publicitate. La “Zilele Ploieştiului” a fost invers…

(Atenţie la interpretări, nu mă refer la firmele care şi-au făcut publică susţinerea logistică şi financiară pentru acest eveniment !)

100.000 de plicuri cu programul şi o scrisoare a primarului au fost distribuite ploieştenilor cu o săptămână înainte de “Zilele Ploieştiului”. Foarte bine ! Oricine îşi poate da seama că acţiunea a costat câteva sute de milioane, cel puţin. Primarul Andrei Volosevici spune că tipărirea şi distribuţia au fost realizate din sponsorizare directă.

Dar de ce nu se face public numele firmei care investit câteva sute de milioane în promovarea evenimentului ? Mai mult, semnătura primarului pe scrisoarea adresată ploieştenilor angajează Primăria Ploieşti ca organizator şi, din acest punct de vedere, pentru că este vorba despre o instituţie publică, sponsorul care a finanţat întreaga acţiune nu poate fi secret. Pe de altă parte, prin amploarea campaniei de promovare, firma respectivă ar fi devenit unul dintre sponsorii principali.

Aceeaşi situaţie şi în ceea ce priveşte promovarea prin intermediul mass-media locale… “Fiecare instituţie mass-media implicată în promovare a primit finanţarea direct de la sponsor” spune primarul în răspunsul său. Şi de ce este secret numele sponsorului ? De ce sunt secrete sumele ? Îşi imagina cineva că poţi să faci publicitate pe gratis sau că publicitatea radio-tv este ieftină ?

De ce nu se putea asocia numele sponsorului sau al sponsorilor de promovarea evenimentului, un fapt care se practică la nenumărate evenimente naţionale sau internaţionale, unde este respectat conceptul de transparenţă în privinţa fondurilor de organizare ?

Pentru că PD-L Prahova, adevăratul organizator al evenimentului “Zilele Ploieştiului”, se fereşte să facă public numele firmelor de casă, care dau bani la partid. Probabil că acestea sunt cele care au plătit “sponsorizările secrete” şi nu pentru că ar fi avut nevoie de publicitate sau de promovare, ci pentru că au primit ordin sau beneficiază de alte contracte în compensaţie.

Firmele de casă nu trebuie să fie cunoscute, chiar dacă sponsorizează un eveniment de amploare organizat de Primărie, tocmai pentru a fi protejate.

În felul acesta, nu va fi nicio problemă atunci când aceleaşi firme devin principali finanţatori pentru acţiuni de campanie, singurele care contează cu adevărat pentru PD-L.

Share:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on StumbleUponShare on Tumblr