De la banul public, spre mita electorală

Deja încep pregătirile…
Deocamdată mascate sub forma ajutoarelor sociale, a excursiilor de o zi, a consultaţiilor medicale pe stradă, cadourile electorale au ca scop fidelizarea unor alegători cu venituri modeste. Probabil sunt încă destul de mulţi cei care vor spune, peste câteva luni la alegeri – “Trebuie să mă duc să îi votez, pentru că mi-au dat şi aia, şi aia…”

Este al patrulea scrutin electoral în ultimii doi ani, în care strategia este de fiecare dată aceeaşi: mai întâi apar pungile cu mâncare şi excursiile, apoi listele cu cei care le-au primit, iar în ziua alegerilor, transportul cu taxiul până la secţia de votare. Toate se întâmplă în dispreţul legii şi cu tăcerea complice a autorităţilor.

Într-un comunicat oficial al Primăriei Ploieşti din 20 iulie 2009, am găsit şi concretizarea acestei stări de fapt :

“Primăria municipiului Ploieşti a încheiat un protocol de colaborare cu SC Lido Gârbea SRL, SC Afiliu Trans SRL şi SC Agrisol Internaţional R.O. SRL. Prin acest protocol cele trei societăţi comerciale s-au angajat să susţină programul social iniţiat de Primăria Ploieşti pentru ajutorarea persoanelor în vârstă. Astfel, lunar, vor fi distribuite câte 5.000 de pachete cu alimente de bază unor familii aflate în dificultate. Acţiunea va demara în luna august, iar protocoalele de colaborare au fost semnate pentru o perioadă de şase luni.”

Trebuie să fim cu toţii de acord că, aşa cum este prezentată iniţiativa, ne duce cu gândul spre un veritabil şi de apreciat act de caritate. Ploieştenii care nu se mai ajung cu banii primesc pachete cu ajutoare de la Primărie. Iată, primarul PD-L nu i-a uitat şi le dă cadou alimentele pe care, probabil, nu şi le-ar fi putut cumpăra .

În realitate este primul exemplu dat de un ales local PD-L care foloseşte instituţia publică, banii publici şi resursele publice pentru a organiza acţiuni de caritate cu substrat electoral.

Altfel, de ce protocoalele de colaborare prin care este susţinut programul social al Primăriei sunt valabile doar din august până în decembrie ? Pentru că de la anul, nimeni nu va mai primi niciun pachet deoarece nu mai urmează nicio rundă de alegeri .

De ce Primăria Ploieşti nu anunţă valoarea sponsorizărilor ? Banii obţinuţi prin derularea acestor “protocoale de colaborare” devin bani publici şi, în mod normal, ar trebui să fie cheltuiţi transparent.

De ce nu se fac publice aceste protocoale, inclusiv programul social al Primăriei Ploieşti, care ar fi trebuit să fie prezentat Consiliului Local, înainte de a fi pus în aplicare ? Să fie vorba despre gândire electorală cu premeditare ?

Cine sunt cei care primesc ajutoarele alimentare ? Pe ce criterii au fost selectaţi şi de către cine ? Pe durata celor 5 luni, beneficiarii vor rămâne aceiaşi sau distribuţia pachetelor cu alimente se va face prin rotaţie ? De ce poliţiştii comunitari vor fi cei care se vor ocupa de această operaţiune, şi nu serviciile specializate ale Primăriei ?

Sunt doar câteva întrebări la care primarul Andrei Volosevici probabil că nu va răspunde. De fiecare dată când foloseşte instituţia pe care o conduce pentru a rezolva “teme” de la partid, primarul preferă să tacă. Dacă ar avea intenţii corecte, ar răspunde imediat şi ar oferi opiniei publice informaţii complete despre acţiunile pe care le face.

Share:Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterPin on PinterestShare on LinkedInShare on StumbleUponShare on Tumblr